Draaiboek discussie

[ Discussie | Overzicht | Zoeken | E-mail opsturen | Antwoorden ]

voorstel didactische aanpak op basis van klantgerichtheid

Category: didactische afspraken
From: Raoul Meuldermans
Date: 1/30/98
Time: 11:28:11 AM
Remote Name: 157.193.46.19

Comments

Beste collegas,

Betreffende de didactische aanpak bij elke module ,onderwerp , hoofdstuk of hoe u het ook noemt zou ik willen uitgaan vanuit een klantgerichtheid en niet vanuit een academisch wetenschappelijk standpunt of aanpak. Wat wil een klant? · Sommige klanten willen vlug iets weten ,zich een gedacht vormen over een bepaald onderwerp. Voorbeeld ,sommige studenten willen een vlugge eerste lezing en kennismaking doen met een leerstof en zich beperken tot de essentie. · Anderen willen iets grondiger ingaan in het gehele onderwerp of in gedeelten ervan ( vb instrumentaria) .Klaar voor een exaam!! · Nog anderen kunnen geinteresseerd zijn in details , bijzondere aspecten of voorbeelden uit de industrie .

Daarom zou ik voorstellen dat voor elke module een drieledige modelcursus samengesteld wordt aan de hand van een profiel ( uit enquete ) van de klant. 1. Quick ( kennismaking , initiatie , essentie) : dit zou altijd moeten bestaan uit de allernoodzakelijkste theorie ,definities,formules . Steeds gestofeerd door minstens een voorbeeld ,één geleide oefening. 2. Standaardcursus. Een uitgebreidere versie van de vorige met steeds een uitgebreider theoretisch deel maar op aanvraag van de klant een mogelijke verdieping via · praktische voorbeelden = V+ · geleide oefeningen = O+ · case studies = c+ ( c++ ?) 3. Ad Fundum : een uiteenzetting voor specialisten en werkers in het vakgebied met weer dezelfde uitbreidingsmogelijkheden als bij 2.

Beste collegas , ik ga proberen dit schema ,schematisch toe te passen op de module signaalanalyse zoals afgesproken. Stuur mij uw commentaar op.

Groeten aan allen Raoul Meuldermans

Last changed: October 17, 2000