|
|
Hier wensen we de didactische relevantie van de stijlafspraken uit het draaiboek nader te beschouwen. Op het eerste zicht lijken deze stijlafspraken geen didactisch nut te hebben. Toch is dit een misvatting. Net zoals dat in traditionele lessen het geval is, heeft de stijl toch heel wat invloed op de kwaliteit van de les of van het leermateriaal. Dit is gemakkelijk in te zien als we denken aan het grote belang van bijvoorbeeld een overzichtelijk bordschema. Als we dit transfereren naar leeromgevingen op het internet, dan kunnen we stellen dat het didactisch belang van stijlafspraken bij de uitbouw van webpagina's niet te onderschatten is. Vanuit dit perspectief zijn ook de stijlafspraken uit het draaiboek gegroeid: namelijk vanuit de didactische behoefte om een overzichtelijke structuur te creëeren. Hierbij denken we onmiddellijk aan de volgende voorbeelden:
en ongetwijfeld zijn er nog meer. |
Problemen en vragen over deze WWW-pagina's? Mail naar [Pieter.Vandaele@intec.ugent.be] |