Verslag vergadering 22/11/99

Vorige Home Hoger Volgende

 

 

Stand van zaken

In het volgend overzicht zijn de geplande topics, de geïmplementeerde topics, de stand van zaken ivm reviews opgenomen. Indien er nog onnauwkeurigheden of flagrante fouten in staan, gelieve die door te spelen aan Pieter. Nog even ter herinnering: de afspraak ivm de reviews is om zowel de auteur als Pieter een review op te sturen. Gelieve Pieter ook te verwittigen als de topic aangepast is volgens de opmerkingen van de review.

ABAV

Er werd voorgesteld de folders van FTI te verdelen. Ter plaatse (nadat iedereen de kans heeft gehad ze te bestuderen) beslissen we of het effectief doen of niet
Iedereen maakt handouts van zijn presentatie en kopieert een 30-tal exemplaren
Er is een mail verstuurd met enkele stellingen om het panelgesprek wat te sturen, moest dat nodig zijn.
Voor het panelgesprek wordt de gebruikersgroep (waarvan sprake was in vorige vergadering) voorgesteld. We leggen een lijst zodat geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.
Op de homepagina van het wetenschapsmuseum is (voorlopig) een link opgenomen naar een plan om het pand te bereiken.

Implementatie in de cursussen en evaluatie

Zie verslag vorige vergadering
Ideeën voor evaluatie-enquête. De enquête die in de RUG in de eerste les van geluidshinder uitgevoerd werd.
Het is misschien wel aan te raden dezelfde vragen in een eigen vragenlijst te incorporeren om een grotere steekproef te hebben.

Voorstellen wijzigingen draaiboek

icoontjes

De niet-klikbare icoontjes worden misschien best vermeden, tenzij ze een duidelijk structurend effect hebben in de tekst. Uitzondering: het niet-klikbare icoontje wordt gebruikt naast animated-gifs zodat bij een eventuele papieren versie duidelijk is dat het niet om een gewoon prentje gaat.

De alt-tekst (die in het gele rechthoekje verschijnt) en de tekst in de statusbar wordt zo nuttig mogelijk gebruikt, zodat je een nauwkeuriger idee krijgt van wat je te zien krijgt als je op het icoon drukt. (de alt-tekst en de tekst in de statusbar, zijn dezelfde) In de tekst wordt geen begeleidende tekst opgenomen (bv: als je op het icoon klikt krijg je een popup met een audiodemo). Tenzij het echt niet duidelijk is uit het icoon en de alt-tekst wat je mag verwachten door op het icoon te klikken.

audio en video
Geen mpeg video's in de pagina zelf meer opnemen, maar een link naar een popup met de video erin.
Voor geluiden, zoveel mogelijk hetzelfde principe hanteren, zodat het audiobestand niet telkens opgeladen moet worden als de pagina geopend wordt. (langere oplaadtijd)
niveau's

Basisbegrippen, basispagina's worden best op minstens twee niveau's uitgewerkt. Een basispagina met verdiepingen lijkt hiervoor aangewezen, om overlap te vermijden.

test je zelf, opdrachten, vraag en antwoord

Als richtlijn voor het verschil tussen deze drie zie (met bij horende iconen) zie:   iconen
De vraag wordt niet in de tekst zelf opgenomen, tenzij het een vraag is bedoeld om mee te denken in de opbouw van de theorie.

Afspraken voor de layout van de popup:

grootte popup, zelf te bepalen, afhankelijk van wat erin komt.
vraag, tip, antwoord (numeriek of uitwerking) samen op 1 html pagina, maar er is slechts één terzelfdertijd zichtbaar door de grootte van de popup.
de titel van de pagina staat gecentreerd in heading 1
de links naar het antwoord, de tip, ... worden met iconen aangegeven. Grijze knoppen worden voortaan niet meer gebruikt.
klik_ico_vraagenantwoord.jpg (988 bytes) link naar het antwoord
klik_ico_verdieping.jpg (1071 bytes) link naar een eventuele uitwerking bij het antwoord
klik_ico_tip.jpg (1064 bytes) link naar een tip
??? link terug naar de vraag

Dit zijn denk ik de afspraken die we gemaakt hebben. Om alle misverstanden te vermijden, plaats ik deze tekst in de vergaderzaal vooraleer hem in het draaiboek op te nemen. Lees het nog eens door of alles nu volledig duidelijk is, doe suggesties voor ???, doe eventueel nog andere suggesties of verbeter mij als ik het afgesprokene niet juist heb weergegeven. Binnen een week pas ik dan -na jullie reacties- het draaiboek aan.

Interactiviteit

De interactiviteit in veel pagina's moet bevorderd worden, zodat er effectief een duidelijke meerwaarde is ten opzichte van een cursus met tekst en prentjes.

Actiepunten

Siska stuurt site door naar Guy ivm 'karakterisatie geluidbron'
reviewen!!!

 

 

 

Problemen en vragen over deze WWW-pagina's? Mail naar [Pieter.Vandaele@intec.ugent.be]