| |
- Voordracht door de multimedia ontwikkelaars van het KaHo
 | Projectmanagement: heb aandacht voor auteursrechten van "geleend" materiaal,
... |
 | Casestudy's: Germaniac |
 | Ontwikkelingsproces: verlies de doelstellingen niet uit het oog, houdt rekening met de
beschikbaarheid van de nodige apparatuur bij het doelpubliek, maak een
"storyboard" of scenario |
De projectaanvraag voor de derde fase is ingediend.
 | In voorbereiding op fase 3 moet onderzocht worden welke leeromgevingen prioritair
uitgewerkt zullen worden. De denkpiste is dat dit bepaald wordt door de aanwezige
expertise (lees ook materiaal) en door de noden, die door de lesgevers ervaren worden. Er
zou een poging kunnen gedaan worden om verschillende topics een cijfer te geven op beide
assen en dan prioritair de topics die hoog scoren op een of beide assen uit te werken
(rechter bovenhoek in de grafiek). (zie Actiepunten) |

 | Ook moet er concreet nagedacht worden over wat we precies verwachten van de gids. Het
voorstel dat D.Botteldooren in de vergadering formuleerde wordt schematisch weergegeven
met behulp van de volgende figuur. Deze discussie voeren we in
de vergaderzaal zodat er in de volgende vergadering een
beslisssing kan genomen worden. (zie Actiepunten) |
De KU Leuven maakt een paar typische labografiefen met behulp van Origin. Deze grafieken
kunnen dan als algemene richtlijn voor de layout van andere grafieken gebruikt worden.
(Zie Actiepunten)
Er werd beslist het volgende reviewsysteem te hanteren
 | De reviewers sturen hun lijst met opmerkingen naar de auteur en naar P.Vandaele, die een
archief bijhoudt. |
 | De auteurs past vervolgens zijn 'tekst' aan rekening houdend met de opmerkingen van de
reviewers. |
 | De opmerkingen waar de auteur niet mee akkoord is, worden opgestuurd naar P.Vandaele. |
 | In de eerstvolgende vergadering wordt de knoop dan doorgehakt. |
Er werd voorgesteld om extra uitleg, antwoorden op vragen en opdrachten, ... onder te
brengen in kleine "help- en antwoordvenstertjes" die te voorschijn komen als er
op de juiste link geklikt wordt.
Actiepunten
- Tegen 8 oktober worden de voorstellen voor de topics die de
projectpartners wensen uit te werken naar P. Vandaele opgestuurd.
- In de vergaderzaal de discussie in verband met de gids opvolgen en voorstellen doen.
- De KU Leuven maakt enkele labografieken tegen volgende vergadering.
- Indien dat nog niet gebeurd is moeten de opmerkingen van de reviewers moeten eerstdaags
doorgespeeld worden naar de auteurs. De verdeling van de onderwerpen is te vinden in het vorig verslag.
- P. Vandaele zoekt uit hoe de "help- en antwoordvenstertjes" kunnen
gerealiseerd worden en gaat na hoe tech explorer moet gebruikt worden.
- Het voorstel voor de opbouw van het eigenlijke museum zoals dat te vinden is op het
adres http://educinno.intec.ugent.be/wetenschapsmuseum
moet bekeken worden. Opmerkingen en voorstellen kunnen gestuurd worden naar P. Vandaele
|