| |
1. Opvolging van de reviews
de reviews moeten -indien dat nog niet gebeurd is- doorgestuurd worden naar de auteur en
naar Pieter Vandaele
2. Specificatie gids
Dick en Pieter hebben de mogelijkheden van Mercator voor implementatie van "de
gids" opnieuw bekeken op basis van de gewenste functionaliteit. De bevindingen waren
dat Mercator te weinig mogelijkheden bied qua lay-out, audio-visuele ondersteuning, HTML
onvoldoende ondersteunt en in het bijzonder experimenteeromgevingen (niet te vergelijken
met Java). Didactische ondersteuning daarentegen is goed uitgebouwd, en zou grotendeels
tegemoet kunnen komen aan de gezochte functionaliteit van "de gids". Er zijn bij
de meeste stukken basisstof begeleidingscomponenten (voorbeelden, studeeropdrachten,
opdrachten,...) Het is steeds duidelijk waar je zit in de cursus, hoewel we in dit verband
ook problemen opmerkten met links die naar een stukken verwijzen die niet in de cursus
opgenomen zijn voor de doelgroep waar je mee bezig bent. Mercator brengt de student ook
telkens terug naar de plaats waar hij gestopt was (history)
Conclusie: we proberen de goede zaken van Mercator over te nemen, na te bootsen met
andere software. De iconen in de linkerkolom komen sterk overeen met de
begeleidingscomponenten van Mercator.
Het is mogelijk om gegevens uit Excel of Access te koppelen aan Frontpage. Dit kan
eventueel gebruikt worden om de history bij te houden. Siska zoekt dit verder uit.
Uit onderzoek is gebleken dat de aanduiding van de functionaliteit van stukken uit de
cursus heel bevorderlijk is voor het studeren. Dus aanduidingen als: definitie,
toelichting, verklaring, voorbeeld,... zijn heel belangrijk. Dit kan opgevangen worden met
iconen en/of in de tekst.
Bedenkingen rond de gids moeten zo spoedig mogelijk doorgestuurd worden naar Pieter.
INTEC zal dan een voorstel formuleren waar dan verder kan aan gesleuteld worden.
3. Labografieken
De afspraken die gemaakt werden in verband met labografieken zijn opgenomen in het draaiboek.
4. Topics
 | KULeuven
 | Basisconcepten akoestiek: eigenmodes, lopende golven, ... |
 | Zaalakoestiek, geluid in afgesloten ruimtes |
 | numerieke akoestiek - niet golf (SEA, stralentrek) |
 | geluidisolatie: geluidsverzwakkingsindex en bruto siolatie: meten, verklaren (o.a.
coincidentie) zowel voor topassingen in bouw als in voetuigen. |
 | geluiduitstraling: verklaren |
 | geluidabsorptie: meten, verklaren (Helmholtz, zie RUG)
|
|
 | VUB
 | dB, impedantie, ... , definities + rekenvoorbeeldjes + audio, basisgrootheden akoestiek |
 | geluidwaarneming en psychoakoestiek: maskeren, binauraal horen en HRTF |
 | karakterisatie geluidbron: geluidvermogen, directiviteit (vectorintensiteitsmeting en
meting in vrij veld) |
 | lawaaibeheersing in de industrie: mogelijke basis: slides NNI, praktijkvoorbeelden (o.a.
omkasting, aktieve geluidscontrole, schermen, ontdreuning, maar ook maatregelen aan de
bron: plaatsing ventilatoren, schuine vertanding tandwielkast, afstraling
machineonderdelen, geluiddempers op buizen) |
 | geluidkwaliteit |
|
 | RUG
 | Helmholtz resonatoren |
 | Omgevingslawaai en Vlarem met java-applet |
 | lawaai op de werkplaats + gehoorbeschadiging + bescherming en veiligheid |
 | Leq, LN, metrieken lange termijn |
 | effect van geluid op de mens |
 | numerieke akoestiek - golf: inleiding + praktische uitwerking door LMS of andere
ontwikkelaar proberen te organiseren |
 | antigeluid - actieve geluidcontrole
|
|
 | KaHo
 | audioformaten, pc, kaarten, compressie |
 | audiotechnieken : stereo, Dolby, etc. |
 | signaalanalyse : fft, octaafbanden, wavelet, e.a.
|
|
5. Allerlei
 | het verslag van de eerste fase is opgenomen in de
projectpagina's |
 | we zoeken een goedkope manier om aan mooie tekeningen, iconen te komen. Iedereen spreekt
grafici aan, indien hij die kent. |
 | de didactische afspraken zijn verder uitgewerkt, gelieve deze te bekijken en te
becommentariëren. |
 | in de tweede fase worden reeds uitgewerkte stukken geïncorporeerd in de lessen, zodat
ze kunnen uitgetest worden en didactisch geëvalueerd. |
6. Actiepunten
 | bedenkingen rond de gids zo spoedig mogelijk doorsturen naar Pieter |
 | Siska onderzoekt de mogelijkheid om Access-databanken te koppelen aan Frontpage |
 | de didactische afspraken bekijken en commentaar
doorsturen naar Pieter |
 | De lesgevers gaan na welke stukken zij dit jaar reeds kunnen introduceren in hun lessen.
Deze worden aan Pieter meegedeeld die alles samenbrengt en doorspeelt aan Els Van Zele die
een didactische evaluatie zal organiseren. |
|